1. Anasayfa
  2. E-Ticaret

Yerli e-Ticaret şirketlerinin yurt dışı satış potansiyeli yabancı yatırımcıların dikkatini çekiyor: Tam 1 trilyon 300 milyar lira

Yerli e-Ticaret şirketlerinin yurt dışı satış potansiyeli yabancı yatırımcıların dikkatini çekiyor: Tam 1 trilyon 300 milyar lira
0

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Lideri Emre Ekmekçi, Türkiye’de e-Ticaret pazarında satış yapanların yurt dışı satış potansiyelleri, e-ihracata yönelik eser yelpazelerinin genişliği ve eserlerin kalitesinin yüksekliğinin milletlerarası yatırımcıların dikkatini çektiğini söyledi.

ETİD Lideri Ekmekçi, dallardaki gelişmeleri kıymetlendirdi.

e-Ticaret süreç hacmine ait bilgi veren Ekmekçi, şu bilgileri verdi:

“Mevcut sayılara baktığımızda, e-Ticaretin süreç hacminin 1 trilyon 300 milyar lira olduğunu görüyoruz. e-İhracatta 2022’de yurt içi harcamaların hissesi 731 milyar lira olarak gerçekleşirken, öbür ülkelerin ülkemiz e-Ticaret sitelerinden yaptığı harcamalar yüzde 4,2’lik oran ile 33,8 milyar lira, vatandaşlarımızın yurt dışından yaptığı alımlar yüzde 4,5’lik oran ile 35,9 milyar lira olarak gerçekleşmişti. Bu yılki mevcut e-İhracat sayılarının yaklaşık 45 milyar lirayı bulduğunu ve seneyi de 50 milyar lira ile kapatacağımızı öngörüyoruz.”

Yıl sonunda yüzde 60 büyüme bekleniyor

Ekmekçi, e-Ticarette 2022’de 800 milyar lira ciro yapıldığını belirterek, şunları kaydetti:

“Bugünkü sayılara baktığımızda kesimimizin 2023’de büyüme ivmesini devam ettirdiğini ve salgın periyodunda yakaladığı yükselişini sürdürdüğünü söyleyebilirim. Buna nazaran yıl sonunda e-Ticarette yüzde 60’lık bir büyüme ile 1 trilyon 800 milyar lira ciro sayılarına ulaşmayı planlıyoruz. 2024’te ise 2 trilyon 250 milyar lira ciro sayılarına ulaşma amacımız bulunuyor.”

Moda ve aksesuar, elektronik ve teknoloji, kozmetik ve şahsî bakım, hizmet, turizm ve seyahatin en çok süreç gören kesimler ortasında yer aldığını lisana getiren Ekmekçi, kelam konusu dalların geçen yılın satış hacmi bakımından e-Ticaret kesiminin yüzde 63’ünü ve süreçlerin yüzde 66’sını oluşturduğunu anlattı.

Yerli e-Ticaret firmaları milletlerarası yatırımcıların radarında
Ekmekçi, Türkiye’nin e-Ticaretin milletlerarası yatırımcıları cazip kılan özellikleri olduğunu tabir ederek,

“Türkiye e-Ticaret pazarında satış yapan satıcıların yurt dışı satış potansiyeli, e-ihracata yönelik eser yelpazesinin genişliği ve yüksek kalitesi memleketler arası yatırımcıların dikkatini çekiyor. Birebir vakitte içinde bulunduğumuz coğrafik pozisyon da e-ihracat için ülkemizi avantajlı bir pozisyona getiriyor.”

diye konuştu.

e-İhracatın şu anda önemli bir potansiyel barındırdığını söz eden Ekmekçi, Türkiye’nin e-ihracatının toplam ihracat içindeki hissesi yüzde 1,5’larda iken dünya ortalamasının yüzde 4-5 civarında olduğunu lisana getirdi.

Sektörün gündeminde yabancı müşteri ve pazar çeşitlendirmesi var

Ticaret Bakanlığının e-ihracatın genel ihracat içindeki hissesinin yüzde 10’a çıkarılmasına yönelik amacına değinen Ekmekçi, şunları kaydetti:

“Bu amaç 26 milyar dolara denk geliyor ve bu önümüzdeki devirlerde 50 milyar dolarlık bir hacme tekabül ediyor. Önümüze gelen bu fırsatı güzel değerlendirmeliyiz. Gündemimize bölüm olarak yabancı müşterilere nasıl eser satabileceğimiz ve pazar çeşitlendirmesi üzere hususları alıyor ve bunlar üzerinde çalışmalar yapıyoruz.”

Ekmekçi, bu yılın başından itibaren geçerli olmak üzere devreye alınan e-ihracata yönelik devlet takviyeleri hakkında da konuşarak, kelamlarını şöyle tamamladı:

“Buna nazaran ‘e-ihracat konsorsiyumu’ yapısı ile artık birden fazla alanda uzman firma bu dayanaklardan yararlanabilmek için bir ortaya gelip, e-ihracata aracılık yapabiliyorlar. Tıpkı vakitte Ticaret Bakanlığı tarafından e-ihracat yapan yararlanıcı firmaların, yurt dışı pazaryerleri üzerinden gerçekleştirdiği tanıtımları, sipariş karşılama hizmetlerine ait sarfiyatları, süratli teslimatını sağlamak ve iade süreçlerini yönetmek üzere kiraladıkları yurt dışındaki depolarına ait kira masrafları ile gaye ülkelerin yurt dışı pazaryerlerindeki çevrim içi mağaza açılmasına, bu mağazaların yıllık ödemeleri ve ülkelerin e-ticaret paydalarından alacakları hizmetlere ait masrafları desteklenecek. Bakanlığımızın attığı bu adımları çok bedelli buluyor ve bu yolda ilerlemek isteyen ihracatçılarımıza çok yardımcı olacağını düşünüyoruz.”

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş
İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir