1. Anasayfa
  2. Oyun

Twilight Wars Gelecek Temasıyla Sıra Tabanlı Savaşları İçeriyor

Twilight Wars Gelecek Temasıyla Sıra Tabanlı Savaşları İçeriyor
0

 
Comrade Bear Games tarafından geliştirilen ve Valkyrie Initiative tarafından yayınlanacak olan aksiyon, rol yapma, sıra tabanlı savaş oyunu Twilight Wars, 2024’üm 4. Çeyreğinde çıkış yapmaya hazırlanıyor.
 
İlgi cazibeli yapısı ile bir arada karşımıza çıkmaya hazırlanan oyun içerisinde gelecek temalı bir yapı bize aktarılmak isteniyor ve tıpkı vakitte yandan görünümlü bir yapı ile bir arada de kamera bakış açısının farklı olduğunu görebiliyoruz. Bu biçim bir yapı birinci etapta This War of Mine isimli oyunu andırıyor ve oyun içerisinde de birebir halde bir kamera bakış açısı yer alıyordu ve içerisinde bulunduğumuz yeri korumak ve farklı bölgelere ilerlemek durumunda kalıyorduk. Bu oyunda da tıpkı halde bir kamera bakış açısı yer alıyor ve bu kamera bakış açısıyla bir arada birebir halde bize kendimizi sığınaklarda bulabiliyor, farklı bölgelere gerçek bu kamera bakış açısıyla bir arada ilerleyebiliyor ve tıpkı halde burada hayatta kalma uğraşına başlayabiliyoruz.
 
 
 
21 yüzyılın sonlarında yer aldığımız yapıp içerisinde siyasi ve politik bir art plan bizlere aktarılıyor. Oyun içerisinde bilinmeyen tertiplerden çeşitli kümelere kadar birçok militan topluluğu da bulunuyor. Bu art planda yer alan siyasi içeriklerin dışında elbette burada farklı kümelere ayrılmış karakterlerle tanışabiliyor ve birebir vakitte bu kümelere da istediğimiz biçimde girip çıkabiliyor ve hangi kümede yakınlaşmak istiyorsak o kümeye hakikat yönelebiliyoruz. Bunların dışında oyun içerisinde bulunduğumuz dünyada güçlü kümeler bulunuyor, bu güçlü kümelerin bu dünyaya hakim olduğunu görebiliyor ve biz de buraya berbatlığın yayılmasını engellemek durumunda kalıyoruz. Bu stil oyunlarda sizde biliyorsunuz ki art planda yer alan kıssa epeyce ehemmiyet arz ediyor ve karakter gelişimini de burada hayli ön planda olduğunu söyleyebiliyoruz.
 

Oyun içerisinde takım yani kadro tabanlı bir yapı bir bizlere  aktarılıyor. Pekala nedir bu grup tabanlı yapı? Grup tabanlı yapı içerisinde kendi kümemizi kurabiliyor ve bu kümemize istediğimiz karakterleri yani savaşçıları alabiliyoruz. Bu karakterlerin belirli başlı özellikleri kullanıyor ve bu karakterlerle birlikte istediğimiz bir halde ilerleyebiliyoruz.

Oyunda karakter odaklı bir yapı bizlere sunuluyor ve birebir vakitte burada sıra tabanlı savaşlarla birlikte de karşılaşabiliyoruz. Kümemizi istediğimiz biçimde yönettiğimiz ve karakterlerimize farklı ekipmanlar verebildiğimiz üretimde sıra tabanlı savaşlar dahilinde farklı planlamaları yapabiliyor ve kendi stratejimizi ve planımıza oyuna dahil edebiliyoruz.
 
 
 
Oyundaki bâtın bir tertip dahilinde açığa çıkan sırları öğrenebiliyor, yolumuza çıkanları etkisiz hale getirerek ortadan kaldırabiliyor ve grubumuzla birlikte güçlü bir bağ kurarak buradaki seyahatimize devam edebiliyoruz. Farklı vazifelerden ilgi alımlı kısımlara kadar yer aldığımız oyun içerisinde teknolojik gelişmeler de bizlere aktarılıyor ve tıpkı vakitte üstte da bahsettiğim üzere gelecek temalı bir yapı bizlere sunuluyor.
 
Hem bilim kurgu hem de gelecek temasıyla birlikte karşımıza çıkan oyun içerisinde karakterlerimizi istediğimiz halde güçlendirebiliyor, karakterlerin yeni yeteneklerini açabiliyor, farklı yeteneklerle birlikte düşmanlara karşı gelebiliyor ve tıpkı vakitte bu karakterleri farklı ekipmanlarla bir arada donatabiliyoruz. Hasebiyle bu da karakterlerimizin güçlü hale gelmesi sağlıyor ve böylelikle daha güçlü düşmanlara karşı kendimizi koruyup kollayabiliyoruz. Bu da kümemizin hayatta kalmasının en değerli anahtarlarından biri.
 
Alacakaranlık savaşları olarak karşımıza çıkmaya hazırlanan üretim içerisinde karanlık bir atmosfer bizleri bekliyor ve bu karanlık atmosferle bir arada biz de kendi yolumuzu bulmaya çalışıyoruz. Oyun içerisinde yer aldığımız dünyada burada birçok küme denetim konusunda elbette ön plana çıkmaya çalışıyor ve hiçbir denetimin ve istikrarın olmadığı bu dünya içerisinde casusluk, militan kümeler ve daha fazlası buradaki yerini alıyor.
 
 
 
Elbette bunlar hem öteki kümeleri sindirmek için hem de bu dünyaya hakim olmak için ellerinden geleni yapıyor fakat biz de burada elimiz boş durmuyor ve kendi kümemizi ve topluluğumuz oluşturarak buradaki yerimizi alabiliyoruz. Bizim de emelimiz bu makus kümeleri ortadan kaldırmak ve bu dünya içerisinde yer alan berbatlığı durdurmak. Temel emelimiz büsbütün bundan ibaret ve birebir vakitte art planda elbette geniş kapsamlı bir kıssa anlatılıyor. Lakin bu kıssayı elbette bir bakış burada atmıyoruz. Münasebetiyle bu kıssa kısmına oyun içerisine giriş yaparak öğrenebilir ve ayrıntılarına oyun çıktığı vakit görebilirsiniz.
 
Yukarıda da bahsettiğim üzere oyun 2024’ün 4 çeyreğine çıkış yapmaya hazırlanıyor. Lakin birçok raporda oyunu 9 Kasım tarihinde biz oyun severleri sunacağı belirtiliyor. Hasebiyle biz de bu oyunu 9 Kasım tarihinde bekliyor ve oyunun bu tarihten itibaren bizlere sunulacağını söyleyebiliyoruz. Bu stil raporlar genel olarak gerçek halde çıkabiliyor ve bu raporlara güvenebiliyoruz. Bunun dışında Steam üzerinde hala 2024’ün  çeyreğinde çıkış yapacak ibaresi yer alıyor.
 
Bilginin ve teknolojinin güç olduğu bu imal içerisinde karşımıza çıkan casus kümeler bulunuyor ve bu dünya içerisinde hakim olmaya çalışan bu casus kümeleri ve militan kümelerini ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Eşsiz seçimler yapabileceğimiz ve kümemize farklı karakterleri dahil edebileceğiniz üretimde en uygun casusları işe alıp eğitebiliyor ve çeşitli vazifeleri burada tamamlayabiliyoruz.
 
 
 
Oyunda elimizdeki karakterlerin farklı farklı güçleri bulunuyor ve farklı yetenekleri ile bir arada de ön plana çıkıyor casusları sıra tabanlı savaşlar içerisinde kullanabiliyor ve her bir karakterin nasıl bir yapıya sahip olduğunu oyun içerisinde görmemiz gerekiyor. Zira farklı güçlerle birlikte karşımıza çıkan düşmanların açık noktaları bulunuyor ve birtakım güçlere karşı da hayli savunmasız oluyorlar. Hasebiyle karakterlerin güçlerini ön plana çıkartarak karşıdaki düşmanları ortadan kaldırabilir ve tek atılımda bile onları yerle bir edebiliriz.
 
Dev şirketleri devirmeye çalıştığınız ve teknolojinin ön plana çıktığı imal içerisinde elbette art planda yapay zekalar yer alıyor ve bu yapay zeka olarak biz de bu oyundaki yerimizi almaya çalışıyoruz. Oyunda aslında bir yapay zeka olarak bulunuyor ve hem kümesi bu biçimde yönetebiliyor hem de bu militan kümelere karşı kendi rolümüzü burada oynayabiliyoruz. Bunun dışında yeniden oyun içerisinde kendi kümemizi muhafazanın haricinde fragmandan da görebileceğiniz üzere kendimize ilişkin bir üssümüz bulunuyor ve bu üstümüzü yani sığınağımızı istediğimiz biçimde geliştirebiliyor ve farklı yapıları buraya inşa ederek buradan daha fazla randıman almaya çalışabiliyoruz.
 
Oyunda en yeterli casusları eğitmek için farklı bölgeler kurabiliyor, sığınağımızı kurup yükseltebiliyor birebir vakitte sığınağımıza farklı alanlar ve yapılar kurarak buraya genişletmeye çalışıyoruz. Sığınağımızı derinlemesine genişlettiğimiz ve birebir vakitte farklı yapıları buraya kurduğumuz üretimde istediğimiz formda gücümüzü göstermeye çalışıyor ve farklı casusları da bu kısımlarda eğitebiliyor tıpkı vakitte onların düzeyini arttırabiliyor ve idman alanları da burada kurabiliyoruz. Münasebetiyle oyunda başka oyunlardan görebileceğiniz üzere üs geliştirme mekanikleri bulunuyor. Bu mekanikler sahiden de oyuncuları eğlenceli yapının kilidini açabiliyor. Zira oyuncular ekseriyetle gelişmişlik hissiyatından hoşlanıyor ve bu oyunda da bu hissiyatı derinlemesine hissedebiliyoruz.
 
Oyunda karakterlerin mevti kalıcı
 
 
 
Dünyanın yazgısının bizim elimizde olduğu imal içerisinde bir casus ve yapay zeka olarak yer alıyor ve burada kuvvetli düşmanlarla birlikte kapışabiliyoruz. Eski dostlarımızın intikamını almaya çalıştığınız ve dev şirketleri devirmeye başladığımız imal içerisinde üstte da bahsettiğim üzere gelecek temalı bir yapıyla karşılaşabiliyor ve birebir vakitte burada teknolojik gücünden faydalanabiliyoruz. Yakın geleceğe bir bakış attığımız ve bu yakın gelecekte tehlikeli savaşlara atıldığımız sıra tabanlı savaşlar içerisinde kendi planlamalarımızı ve stratejimizi kurduğumuz ve karakterimizi kaybettiğimiz vakit artık o karakterin bir daha bu dünyada yer almayacağı bir yapı burada yer alıyor. Oyunda birebir vakitte şundan da bahsetmem gerekiyor: Şayet bir karakterin vefatı kelam konusu olursa ve kümemize aldığımız bir karakter oyun içerisinde düşmanlara karşı savaşırken öldüyse bu karakter ne yazık ki bu dünyada artık karşımıza çıkmıyor ve meyyit olarak burada bulunuyor. Münasebetiyle o karakterin yerine büsbütün öteki bir karakteri kümemize dahil edebiliyor ve bu formda devam edebiliyoruz. Hasebiyle oyunda vefatlar kalıcı diyebiliyoruz.
 
Oyunda tekrar dikkat çekmek istediğim nokta sahiden de sanatsal bir grafik ve birebir vakitte bu sanatsal grafik üslubunun hakikaten de hoşuma gitmesi diyebilirim. Oyunda gelecek temalı bir yapı olduğundan ötürü hakikaten de karakterleri çizimleri ve birebir vakitte dünyanın atmosferi çok hoş bir formda yansıtılmış durumda. Savaş alanlarında istediğim halde aldığımız ve kararlarla bir arada atıldığımız oyunda sahiden de hem savaş efektleri hem de animasyonlar ön plana çıkıyor ve birebir vakitte burada bulunduğumuz esnada hem atmosferin hem de görünümlerin nitekim de dikkat cazip olduğunu söyleyebiliyoruz. Zati imal içerisinde yer aldığımız müddet boyunca karanlık bir atmosferin bizlere sunulduğunu görebiliyor ve birebir vakitte burada ilgi alımlı karakterlerin ve eşsiz mekaniklerin de bulunduğunu deneyimleyebiliyoruz. Hasebiyle oyun hem grafik manasında hem dünya manasında hem de tasarım manasında nitekim de hoş bir işin şu anda başardığını söyleyebiliyor ve farklı bir üslupla birlikte bizlere yaklaşmayı bekliyor.
 
Farklı sınıflara ilişkin karakterler yer alıyor
 
 
 
Oyun içerisinde şundan da bahsetmek gerekiyor ki birebir vakitte farklı sınıflara ilişkin olan karakterler bulunuyor ve bu karakterler sahiden de daima strateji ögelerinin ön plana çıkmasını sağlıyor hem de planlama konusunda bizlere yardımcı olabiliyor. Oyunda farklı farklı casuslar bulunuyor ve bu casusların içerisinde farklı yeteneklere sahip karakterler karşımıza çıkıyor. Tıpkı vakitte farklı sınıflara sahip bu karakterlerin her birinin kendine ilişkin marifet ağacı kullanıyor ve bu marifetlerle bir arada düşmanları ortadan kaldırabiliyor.
 
Örneğin onun içerisinde yer alan sınıflar ortasında hacker, savaşçı, komando, casus, bombacı ve daha fazlası yer alıyor. Bu sınıflarla birlikte de elbette sınıfın isminden da anlaşılacağı üzere çeşitli yetenekleri düşmanlara sergileyebiliyorsanız ve bombacı sınıfıyla bir arada düşmanlara bombalar ve roketler atarak onları toplu bir formda ortadan kaldırabiliyorsunuz. Münasebetiyle oyun içerisinde bu stil sınıflar bulunuyor ve bu sınıfları kullanmakta büsbütün sizin hamlelerinizle birlikte değişkenlik gösteriyor.
 
Diğer taraftan savaş esnasında yaptığınız seçimlerle ve ataklarla birlikte de gayretin gidişatını kendi lehinize yanlışsız etraf edebiliyorsunuz. Hasebiyle oyunda hakikaten de taktikselliğin ön planda olduğunu söyleyebiliyoruz.
 
 
 
Oyun içerisinde her bir oyuncu farklı oyun stilleri ile ön plana çıkmaya çalışıyor ve burada farklı bir tecrübe elde edebiliyor. Zira oyunda üstte da bahsettiğim üzere hem farklı sınıfların güçleri hem farklı karakterlerin ve kümelerin bulunması tıpkı vakitte sığınağımızı dilediğimiz üzere geliştirmek ve yükseltme büsbütün bizim ataklarımıza bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Hasebiyle burada her bir oyuncu farklı bir tecrübe elde edebiliyor ve bu formda oyundaki yerine alabiliyor.
 
Burada geliştirici takımın belirttiğine nazaran kendine has güçlü ve farklı istikametlere sahip 8 eşsiz casus bulunuyor ve bu casuslarla birlikte de oyundaki yerimizi alabiliyoruz. Elbette bunları seçimi büsbütün bize ilişkin oluyor ve kendimize ilişkin bir küme oluşturmak için elimizden geleni yapmaya koyuluyoruz. Oyunda farklı vazifelere atılabiliyor ve küme içerisindeki karakterlerin ortasında da bir güç bağı bulunuyor. Bu bağ ve sinerji durumu elbette oyun içerisinde çok kıymet arz ediyor. Zira savaş alanlarında verdiğiniz kararlar bu karakterlerin hislerini ve bağlarını etkiliyor. Hasebiyle hakikat bir biçimde gerçek atılım yapmak epey kıymet arz ediyor.
 
Burada bulunduğumuz esnada her bir casusu yani karakteri istediğimiz biçimde geliştirebiliyor ve her bir karakterle farklı farklı ilgilenebiliyoruz. Her karakterle birlikte birebir ilgilendiğimiz imal içerisinde onların gerilimini ve sadakat durumunda öğrenebiliyor ve farklı hisler içerisinde olduğuna görebiliyoruz. Hasebiyle karakterin üzerine tıkladığımız vakit onun tüm hislerini, maharetlerini, düzeyini ve daha fazlasını görebiliyor ve tüm özelliklerine burada bir ekran içerisinde görebiliyoruz.
 
 
 
Bu durumla birlikte oyun içerisinde riskli kararlar verirken elbette bu karakterlerin hislerinin da ön planda olduğunu söyleyebilir ve karar vermeden evvel o karakterleri de ne hissettiğini aslında bir nevi kestirmemiz gerekir. Hal bu türlü olunca gerçek hayattaki hislerin bu oyun içerisindeki karakterlerde de olduğunu söyleyebiliyor ve yaptığın seçimlerin de bu karakterlerin his değişikliğine sebebiyet verdiğini aktarabiliyoruz. Bu da nitekim oyun içerisinde ki gerçekçiliği arttıran ve tıpkı vakitte farklı taktikselliğe yönlendiren mekaniklerden bir tanesi. Münasebetiyle ben bu mekaniği epeyce beğeniyorum ve başka oyunlarda da birebir formda bu şekil mekaniklerin de olduğunu söyleyebiliyoruz.
 
Yapım içerisinde yer aldığımız mühlet boyunca farklı farklı kombinasyonlar yapabileceğimiz bir yapı bizlere aktarılıyor ve bu kombinasyonlarla birlikte elbette kendimize ilişkin bir planlama yapıyoruz. Böylelikle yüzlerce muhtemel kombinasyonun bu oyun içerisinde yer alacağı söyleniyor. Münasebetiyle istediğimiz formda burada kümenizi oluşturabiliyor ve kendi kümemizi burada güçlendirebiliyor ve birebir vakitte düzeyini de arttırabiliyorsunuz.
 
Örneğin üstte bahsettiğim sınıflardan istediğinizi bu kümeye dahil edebiliyor ve bu küme ile birlikte düşmanı ablukaya alabiliyor ve farklı yetenekleri bu düşmanların üzerine kullanabiliyorsunuz. Tıpkı vakitte burada düşmanların açıklarını görebiliyor ve zayıf istikametlerini de burada tahlil edebiliyorsunuz ve ona nazaran kendi planlamanızı ve stratejinizi yapabiliyorsunuz. Hasebiyle oyunda taktiksellik epeyce ön planda ve karakterlerin kullanımı da burada epey önemli.
 
 
 
Bunun yanı sıra tıpkı biçimde oyunda savaşırken elbette başarısız olan karakterleri grubumuzdan atabiliyor ve onları emekliye ayırabiliyoruz. Münasebetiyle oyunda tıpkı vakitte kendi kümenizi özelleştirebileceğiniz ve güçsüz olan bir karakteri değiştirebileceğiniz bir yapı ve özgürlük de bizlere sunuluyor.
 
Oyunda birebir vakitte her bir karakterin farklı güçleri ve dinlenme düzeyi bulunuyor. Hasebiyle casuslarımız yani karakterlerimiz vazifeye çıkmadan evvel kâfi pilleri yani şarjları olması gerekiyor. Hasebiyle bunlar da yapay zeka ile bir arada karşımıza çıktığında ötürü elbette şarjını yani dinlenme sürecinin de yüksek olması gerekiyor ki savaş alanlarında kendilerini daha dinamik hissetsin. Hasebiyle bu duruma da oyun içerisinde dikkat etmemiz gerekiyor ve tıpkı vakitte ellerine farklı silahlar verebiliyor ve implantlar ile bu karakterleri güçlendirebiliyoruz.
 
Gelecek temalı imaller içerisinde genel olarak siz de biliyorsunuz ki implantlar epey kıymet arz ediyor. Bunlarla bir arada de karakterlerimize farklı yapıları ekleyebiliyor, yeni eklentiler kurabiliyor ve böylelikle bu karakterleri eşsiz ve güçlü hale getirebiliyoruz. Hasebiyle oyunda bu usul bir içeriğin de olduğunu söyleyebiliyoruz.
 
 
 
Kısaca toparlayacak olursak oyunda aksiyon rol yapma ve sıra tabanlı taktik savaşları yer alıyor birebir vakitte burada kendi sığınağımızı yani üstümüzü kurabileceğimiz ve geliştirebileceğimiz bir yapı bizlere aktarılıyor ve burada istediğimiz bir biçimde kendi kümemizi kurabiliyor ve bu kümemize da karakterlerimizi dahil edebiliyoruz. Oyunda gelecek temalı bir yer alıyor ve bu gelecek temasıyla bir arada de gelecekte olduğumuzu görebiliyor ve tıpkı vakitte karanlık bir atmosferle bir arada de burada karşılaşabiliyoruz.
 
Karanlık atmosfer aslında oyunun isminden da anlaşılacağı üzere bizlere aktarılıyor ve kendimizi bu sahne içerisinde bulabiliyor ve kurduğumuz kümeyle birlikte de farklı vazifeleri hakikat atılabiliyoruz. Oyunda ne kadar çok düşmanı alt edersek o kadar çok ganimetin ve kaynağın sahibi olabiliyor ve böylelikle kendimizi daha güçlü pozisyona getirebiliyoruz. Birebir vakitte bu kaynaklarla ve ganimetlerle birlikte de sığınağımızın genişlemesine yardımcı olabiliyor ve yeni genişlettiğimiz sığınakla birlikte de farklı kurulumları burada gerçekleştirebiliyoruz. Bunun dışında yeniden karakterleri geliştirebileceğimiz idman alanları, karakter dinlendirebileceğimiz yapılar ve daha fazlasını burada kurabiliyoruz.
 
 
 
Oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda ve dilerseniz Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve oyun çıkış yaptığı gün haberdar olabilirsiniz. Birebir vakitte istek listenize eklediğiniz oyunlar mail adresinize bir bildirim aracılığıyla geliyor ve bu oyundan haberdar olabiliyorsunuz.
 
Bu usul oyunlardan hoşlanıyorsanız ve gelecek temalı bir rol yapma tecrübesini adım atmak istiyorsanız ve hatta sıra tabanlı savaşları seviyorsanız bu oyuna bir göz atabilir de bir talih verebilirseniz. Tekrar tekrar bahsettiğim üzere oyun 2024’ün 4 çeyreğinde biz oyun severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Steam üzerinde her ne kadar bu ibare yer alsa da raporlarda 9 Kasım tarihte bizlere sunulacağı belirtiliyor. Hasebiyle biz de bu oyunu önümüzdeki ay bekliyoruz ve bu tecrübeye biz de adım atmak istiyoruz.
 
Oyun fragmanı
 
 

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir