1. Anasayfa
  2. Sosyal Medya

TikTok’taki ‘korku yiyecekleri’ meydan okumaları yansılara neden oluyor

TikTok’taki ‘korku yiyecekleri’ meydan okumaları yansılara neden oluyor
0

TikTok’ta giderek popülerleşen bir akım, kuvvetli bir fizikî meydan okumanın sonucunu gösteren görüntülerin tersine, yeme bozukluğu düzgünleşme sürecinde olan yahut bu sürece ilgi duyan bireylere yönelik bir içerik cinsine odaklanıyor. Bu görüntülerde, çoklukla düzgünleşme sürecinde olduklarını belirten içerik üreticileri, “korku yiyeceği” olarak isimlendirilen, örneğin “cheeseburger”, “çikolata barı” yahut lezzetli bir yemeğin ismini taşıyan kağıt modüllerinin bulunduğu bir kavanozdan birini çekiyor ve seçtikleri yiyeceği kamera önünde yemeye çalışıyorlar.

Bu tıp görüntüler bazen milyonlarca izlenme sayısına ulaşıyor ve toplamda #fearfoodchallenge etiketi 470 milyondan fazla görüntüleme alıyor. İzleyicilerin birçok, yaratıcıları destekleyen yorumlar yapıyor. Lakin birtakım izleyiciler, yeme bozukluğu iyileşmesindeki şahısların neden belli yiyeceklerden korktuklarını anlamadan, yaratıcılara yönelik acımasız yorumlar yapabiliyor.

Yeme bozukluğu güzelleşme uzmanları, bu tıp görüntülerin hem içerik üreticisine hem de izleyiciye yararları ve riskleri olduğunu söylüyor. Bilhassa yeni yıl yaklaşırken TikTok’ta sağlıklı ömür ve yiyecekle ilgili içeriklere yönelik artan ilgiyle, bu içeriklerin ne olduğunu ve nasıl yardımcı ya da ziyanlı olabileceğini bilmek değerli.

Yeme bozukluğu tedavisinde, korkulan bir yiyeceği yemek ekseriyetle tedavinin bir kesimi oluyor. Yeme bozukluğu yaşayan bir kişi, kilo alma korkusu ya da muhakkak bir karbonhidratı yememe üzere kuralları ihlal etme tasası nedeniyle kimi yiyeceklerle ilgili anksiyete yahut dehşet geliştirebilir. Tedavide, korkulan bir yiyeceği denemek çoklukla bir terapistin takviyesiyle gerçekleşir.

TikTok’ta bu güzelleşme idmanı bir “meydan okuma” haline getirilmiş durumda. Terapist dayanağı olmadan, içerik üreticileri ekseriyetle dehşet yiyeceklerini bir kavanozdan rastgele seçiyor. Görüntüler ekseriyetle yiyeceği sipariş etme, hazırlama yahut marketten alma sahnelerini gösteriyor. Kimi içerik üreticileri yiyeceği yedikten sonra rahatlamış bir söz sergileyerek, bu yiyeceği ne kadar özlediklerini tabir ediyor.

Ancak, TikTok algoritmasının bu cins içerikleri bağlamı olmadan insanların akışlarına sokması risk oluşturuyor. Ayrıyeten, bu çeşit meydan okuma görüntülerinin kimi aldatıcı bilgiler içerebileceği, tedavi hakkında yanlış anlamalara yol açabileceği yahut anoreksiya nervoza ve tıkınırcasına yeme döngüleri yaşayan şahıslar için tetikleyici olabileceği konusunda telaşlar bulunuyor.

Uzmanlar, bu görüntülerin yeme bozukluğu konusunda farkındalık yaratmaya yardımcı olabileceğini, lakin içerik üreticisinin güzelleşme süreci hakkında kâfi bilgi vermeyen TikTok görüntülerinin aldatıcı olabileceğini belirtiyor. Görüntülerden sonra ne olduğuna dair sahnelerin yer almayışı, izleyicilere aldatıcı bir güzelleşme yolu izlenimi verebilir.

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir