1. Anasayfa
  2. Sosyal Medya

Facebook’un yeni reklam oyunu ortaya çıktı

Facebook’un yeni reklam oyunu ortaya çıktı
0

Bu özellik, kullanıcıların Facebook ve Instagram’ın uygulama içi tarayıcıları aracılığıyla ziyaret ettikleri tüm temasları takip etmelerine imkan tanıyor.

Meta’ya nazaran bu özellik, kullanıcıların bir ilişkiyi “asla kaybetmemelerini” sağlamalarına imkan tanıyor. Bilhassa ilgili uygulama içi bir bildirimde, “Facebook’ta gezinme aktifliğiniz artık tek bir yere kaydedilerek ziyaret ettiğiniz son ilişkilere kolay kolay geri dönün” diyor.

Ancak Gizmodo’nun işaret ettiği üzere bu özellik birebir vakitte Meta’ya, Apple’ın uygulama takibine yönelik kısıtlamalarının akabinde darbe alan amaçlı reklamcılığı güzelleştirmenin kolay bir yolunu da sunuyor. Şirket, bir dayanak makalesinde “Bağlantı geçmişi açıkken, reklamlarınızı Meta teknolojilerinde geliştirmek için Facebook’un Taşınabilir Tarayıcısındaki ilişki geçmişi bilgilerini kullanabileceğimizi unutmayın” diyor.

Instagram’ın da benzeri bir özelliği var; kullanıcıların uygulamanın tarayıcısı aracılığıyla ziyaret ettiği irtibatları takip ediyor. Her ne kadar pek çok kullanıcı ayarları yeni keşfediyor üzere görünse de, bir Meta sözcüsü özelliklerin geçen yaz kullanıma sunulmaya başladığını doğruladı.

Facebook’un yeni reklam oyunu ortaya çıktı

Bağlantı geçmişi varsayılan olarak etkin olmasa da, bu, pek çok kişinin fazla düşünmeden tercih edebileceği çeşitten bir ayar; bilhassa de şirket bunu, kontakları “kaybetmekten” kaçınmanın bir yolu olarak pazarlıyor. Bu durum, Meta’nın kullanıcıların çevrimiçi aktiflikleri hakkında bilgi toplamak için giderek daha sinsi formüller kullandığından kaygı eden kimi zımnilik savunucuları ortasında telaşa yol açtı.

Ancak yeterli haber şu ki, temas geçmişinin aktif olup olmadığını tekrar denetim etmek ve etkinleştirdiyseniz devre dışı bırakmak hayli kolay.

Facebook’ta kullanıcıların uygulama içinden bir irtibat açması ve ayarları uygulama içi tarayıcıdan açmak için menüye dokunması gerekiyor. Akabinde “bağlantı geçmişi” geçişini arayın. Açıksa kapatın ve akabinde açılır pencere aracılığıyla devre dışı bırakılmasını istediğinizi onaylayın. Instagram’daki süreç de çabucak hemen tıpkı: Uygulama içi tarayıcının ayarlarına gidin, “bağlantı geçmişi”ni arayın ve seçiminizi onaylayın.

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş
İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir