1. Anasayfa
  2. Oyun

Bilim Kurgu Temalı Aksiyon Rol Yapma Oyunu Babylon X Duyuruldu

Bilim Kurgu Temalı Aksiyon Rol Yapma Oyunu Babylon X Duyuruldu
0

 
Flying Wild Hog, Saber Interactive, Owlcat Games, MY.GAMES ve Ermenistan, Erivan merkezli öbür stüdyoların deneyimli geliştiricileri tarafından kurulan Mighty Uzunluk Studio yeni bir projeyi duyurdu. Fantezi bir dünyada geçen aksiyon rol yapma oyunu Babylon X ilerleyen süreçte konsollara ve PC’ye gelmeye hazırlanıyor. Oyunun çıkış tarihi açıklanmadı.
 
İlgi cazibeli yapısı ile ve rol yapma öğeleri ile birlikte karşımıza çıkmaya hazırlanan oyun üstte da bahsettiğim üzere yetenekli geliştiriciler tarafından bizlere sunulmak isteniyor ve insanlığın son bulacağı bir öykü örgüsüyle birlikte karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Öyküsüne bakacak olursak elbette oyunun kıssası hayli klasik bir formda bizlere sunulmak isteniyor ve daha evvelki oyunlarda da bu biçim bir öykü ile birlikte karşılaşmıştık. Lakin değerli olan burada kıssa örgüsünün hoş bir halde aktarılması ve bizim de bu halde oyun içerisinde yer almamız. Hasebiyle oyunlar birçok manada birbirlerinden etkileniyor fakat bu kapsamda içerisinde yer alan değişimliklerle ve özgün içeriklerle birbirlerinden ayrılabiliyor. Önemli olan esasen bu.
 
 
Babil kulesinin inşa edildiği bir devirde yer aldığımız  oyun içerisinde yaklaşık kıyametle birlikte yüzleşmek için büyük bir uğraşa atılıyoruz. Üstte da bahsettiğim üzere insanlığın kıyamet temasıyla harmanlanmış bir dünya ile birlikte bu ortamda yer aldığımız oyunda antik dünyanın alternatif bir tarihinde bulunuyoruz. Final Fantasy serisi üzere klasik Japon rol yapma oyunlarından ve 90’ların Hollywood aksiyon macera sinemalarından ilham alan bir yapıyla karşımıza çıkmaya hazırlanan bu proje hakikaten de üst seviye bir yapıyı bizlere aktarmak istiyor. Oyunda bu ilham alma ile birlikte batı ve doğu dünyasının harmanlandığı bir içerik bizlere sunulmak isteniyor ve bu içerik hakikaten de bizlerin dikkatini çekecek türden
Nihayetinde baktığımız vakit Japon rol yapma oyunlarının farklı bir mekaniği ve içeriği bulunuyor ve onların aşikâr başlı bir sistemi bulunuyor ayrıyeten bu tema ile birlikte karşımıza çıkıyor. Lakin batı tarafında ise işler daha farklı yürüyor ve buradaki aksiyon ve yapma oyun çeşidi sahiden de farklılık gösteriyor. Münasebetiyle bu oyun içerisinde hem doğu hem de batı aksiyon rol yapma öğeleri harmanlanıyor ve biz de burada hakikaten de nasıl bir yapının bizlere sunulacağı konusunda merak ediyoruz. Umuyoruz ki oyun hoş bir formda bizlere sunulur ve ilgi alımlı kıssa örgüsüyle ve vazifeleriyle birlikte de yerimizi alırız.
 
 
  
Bu üslup oyunlardan beklentimiz elbette açık dünyası içerisinde yer alan atmosferlerin ve bölgelerin ilgi cazibeli olması ve bizlere hayranlık uyandıracak biçimde karşımıza çıkması. Bunun yanı sıra hem ana vazifelerin hem de vazifelerin sahiden de dolu dolu olması. Zira biliyorsunuz ki açık dünya oyunlarında genel olarak oyuncular tarafından eleştirilen bir durum kelam konusu. Bu durumu siz de az çok biliyorsunuz ki yan misyonlar genelde karşımıza boş bir halde çıkabiliyor. Münasebetiyle ana misyonlar bittikten sonra yan vazifelerin bizlere sunulacağı noktada ana öykü bağlanacak bağlantılı vazifelerin nitekim olması gerekiyor. Zira artık biz oyuncular olarak yan misyonlara atıldığımız vakit “şurada şu kadar düşmanı öldürülecek, şu kaynağa gereksinim var” üzere misyonlardan artık bıkmış durumdayız ve bu vazifeler sahiden de hem ana kıssaya hiçbir katkı sağlamıyor hem de yan vazife olarak epeyce boş bir içeriği bizlere sunuyor. Münasebetiyle bu durum geliştirici takımlar tarafından pek değerlendirilmiyor fakat umuyoruz ki bu oyun özelinde dikkat edilen bir konu olarak yer alır.
Konumuza tekrardan dönecek olursak oyun içerisinde fantezi bir dünya yer alıyor ve bu fantezi dünya içerisinde hem yeni teknolojilerin hem de büyülerin olduğunu görebiliyoruz. Tekrar art planda yer alan dini oluşumların karşımıza çıktığına gör biliyor ve tıpkı vakitte rahibe ve tarikat üzere oluşumların burada olduğunu deneyimleyebiliyoruz.
 
Yaklaşan kıyametin elbette bu dini ögelerle bir arada irtibatlı olduğu bir dünyada yer aldığınız oyunda art planda yer alan kıyametin neden başımıza geldiğini ve birebir vakitte bu kıyametten insanlığı kurtaracak yanıtları aramamız gerekiyor. Münasebetiyle oyunda bir yandan dini ögelerle bir arada karşılaşırken öbür yandan ise çözmemiz gereken bir durum karşımıza çıkıyor ve bu tahlil ise yaptığımız seçimlerle ve atıldığımız gayret ile bir arada son bulabiliyor.
 
 
 
Oyunda yer aldığınız müddet boyunca farklı farklı noktalara ilerleyebiliyor, kolay bir kıssadan karmaşık bir kıssaya dönüş yaptığımız esnada oyun içerisinde oyunculara duygusal bir yapının aktarılacağı söyleniyor. Oyunda seyahat sırasında ilerlediğimiz esnada karakterimizin temel hislerini tanımaya başlıyor, karakterimizin hislerine hakim olabiliyor, hayattaki yeni hedefimizi burada bulmaya başlıyor ve kıyametten nasıl kendimizi kurtaracağımız konusunda burada fikir sahibi olabiliyoruz. Münasebetiyle oyun içerisinde bu biçim bir kıssa içeriğiyle bulunuyor ve kıssayı içeriğinin temelinde ise insanların yok olacağı bir kıyamet senaryosu bizlere aktarılıyor. Biz de bu senaryo içerisinde kendi rolümüzü oynamaya çalışıyor ve tıpkı vakitte farklı düşmanlarla bir arada burada karşılaşabiliyoruz.
Aksiyon rol yapma oyunlarında siz de biliyorsunuz ki düşman çeşitliliği hayli ehemmiyet arz ediyor ve eşsiz savaş sistemleri ile birlikte de burada bulunmamız epeyce önemli. Zira her aksiyon ve rol yapma oyunu içerisinde atıldığımız macerada elbette vuruş hissiyatı ve kullandığımız kılıçların ve araçların kıymeti epeyce büyük. Burada yaptığımız atılımların büyük oranda yer bulması için eşsiz savaş sistemleri, aksiyon içerikleri, büyü yapma sistemi ve dövüş sistemi hakikaten de ön plana çıkması gerekiyor.
 
Yine geliştirici grubu belirttiğine nazaran bu proje dahilinde taktiksel ögeler içeren bir aksiyon sistemi bulunacak, bu aksiyon sistemiyle birlikte dilediğimiz üzere oyundaki yerimizi alabilecek ve birebir vakitte burada yalnızca kılıçlar değil tıpkı vakitte eşsiz bir büyü yapma sistemi bulunacak. Hasebiyle büyü yapma sistemi ile bir arada de buradan hem yakın dövüş sisteminin hem de uzak dövüş sisteminin olabileceğini söyleyebiliyoruz.
 
 
Karakterimizi duygusal seyahatinde ve sırlarla dolu bu ortamda yanıt bulmaya çalıştığımız oyunda tıpkı vakitte çeşitli bulmacalar karşımıza çıkıyor ve bu bulmacaları çözmek için de etraf ögelerine kullanmak durumunda kalıyoruz. Elbette bulmacaların zorluğu birinci etapta kolay bir halde karşımıza çıkabiliyor lakin daha sonraki süreçte bu bulmacaların zorluğu artış gösterebiliyor. Münasebetiyle oyunda yer aldığınız sürece bu bulmacalarla birlikte karşılaşabiliyor ve bu bulmacaları çözmek için de elbette hem aklımızı kullanabiliyor hem de etraf ögeleriyle birlikte bunları ortadan kaldırabiliyoruz. Bulmacaların ardından ise çeşitli mükafatların ve ekipmanlara sahibi olabiliyor ve bu bulmacalar da yer yer hayli ehemmiyet arz ediyor.
Bunun dışında oyun içerisinde etkileşime girebileceğimiz ve tanıyabileceğimiz çeşitli karakterler bulunuyor. Bu karakterlerle bir arada etkileşime geçerek onların ne durumda olduğunu öğrenebiliyor ve tıpkı vakitte bu karakterlerle içli dışlı olabiliyor ve onlarla bağ kurabiliyoruz. Geliştirici takımın belirttiğine nazaran oyunda akıllı karakterler bulunuyor ve bu akıllı karakterler hakikaten de etkileşim kurulacak bir sistemle bir arada karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Birebir vakitte oyunda dinamik bir yarı açık dünya bizlere aktarılıyor ve bu yarı açık dünya içerisinde de istediğimiz biçimde ilerleyebiliyor ve öteki taraftan etkileşimli bir dünya bizleri bekliyor. Hasebiyle oyunda tekrar geliştirici takıma belirttiğine nazaran dünya içerisinde etkileşime geçebileceğimiz hayli fazla etraf ögesi bulunuyor ve canlı bir yarı açık dünyanın bizlere sunacağı aktarılıyor.
 
 
Açık dünyalarda ve yarı açık dünyalarda etraf ile etkileşime geçmek epeyce ehemmiyet arz ediyor. Zira uçsuz bucaksız boş yerlerin olması ve hiçbir işe yaramayan boş bölgelerin bizlere sunulması sahiden de açık dünyayı baltalayan ve keyfimizin yarıda kesilmesini sağlayan ögeler ortasında yer alıyor. Fakat açık dünya içerisinde yer aldığımız mühlet boyunca her bir yerde kapıyla ve karakterlerle etkileşime geçtiğimiz kısmında nitekim de bu canlı dünya içerisinde gerçekçi bir yapının olduğunu anlayabiliyor ve bu türlü bir yapıyı nitekim de oyuncular ismine istiyoruz. Zira bu üslup oyunlarda açık dünyanın sahiden de dolu olması ve canlı bir biçimde bizlere sunulması, büyük oranda etkileşim ögelerini içermesi ve ana kıssayla bir arada irtibatlı noktaların olması sahiden de büyük değer arz ediyor. Biz de bu oyunda yarı açık dünya içerisinde elbette bu usul bir yapıyı bekliyor ve bu biçimin nasıl aslında bir yerde standart olması gerektiğine inanıyoruz.
Genel olarak toparlayacak olursak oyun yarı açık dünyaya sahip bir biçimde karşımıza çıkmaya hazırlanıyor ve burada yapacağımız ataklarla birlikte dünyayı şekillendirebiliyoruz. Hem aksiyon hem rol yapma hem de bulmaca ögeleriyle birlikte karşımıza çıkmaya hazırlanan oyun içerisinde karakterimizi istediğimiz biçimde özelleştirilebiliyor ve özelleştirilebilir maceracılarla birlikte yolumuza devam edebiliyoruz.
 
 
 
Oyunda tehlikeli bölgelere hakikat ilerleyebiliyor ve hem yakın dövüş hem de uzak dövüş hücumları ile birlikte kendi aksiyon sistemimizi özelleştirebiliyoruz. Bunun yanı sıra çok çeşitli araçların oyun içerisinde bulunduğunu görebiliyor, yeni silahların, yeteneklerin ve büyülerin de mevcut olduğuna görebiliyoruz. Münasebetiyle oyun içerisinde istediğimiz halde yeteneklerimizi geliştirebiliyor, çeşitli büyülerin kilidini açabiliyor ve istediğimiz büyü üzerinde de uzman olabiliyoruz. Bu seçim büsbütün size ilişkin olarak karşımıza çıkıyor ve hangi aksiyon sistemi içerisinde uzman olmak istiyorsanız ona nazaran yönelebiliyorsunuz.
Bunun dışında yara açık dünyada büyük oranda etkileşimli bir yapı bizlere aktarılmak isteniyor. Oyuncular burada dilediği halde ilerleyebiliyor, teknolojinin ve antik bir yapının harmanlandığı bu dünya içerisinde fantastik bir deneyeyim bizlere aktarılıyor. Babil ve Mısır’ın tanınan bölgeleri bizlere sunuluyor ve bu bölgelerin bizlere bıraktığı tarihi imgeleri de burada görebiliyoruz.
 
Oyuncular bu bölgeler içerisinde istediği halde ilerleyebiliyor ve savaş alanında büsbütün kendisini denetim edebiliyor. Burada farklı farklı düşmanlarla bir arada savaşabiliyor ve tıpkı vakitte düşmanların açıklarını burada bulmaya başlıyor. Taktiksel savaşların ön planda olduğu imal içerisinde müsabakalar güçlü bir yapı bizlere sunuluyor ve burada hakikaten de sağlam bir biçimde durmamız gerekiyor. Manalı seçimlerin de olabileceği üretim içerisinde üstte da bahsettiğim üzere kendi seçimlerimizle birlikte bu yara açık dünyayı değiştirebiliyor ve bu açık dünyayı şekillendirilmemiz büsbütün bizim atılımlarımıza birlikte olabiliyor.
 
 
Oyunda birebir vakitte yer aldığımız mühlet boyunca ana öyküde kıymetli sırların bizlere sunulduğunu görebiliyor ve bu ana öyküyü konusunda da hem orta sahneler bizlere aktarılıyor hem de karakterler ortası diyaloglarla bir arada de bu öyküden haberdar olabiliyoruz. Özgür bir öykü anlatım içeriği ile birlikte karşımıza çıkmaya hazırlanan oyunda geliştirici takımın belirttiğine nazaran hakikaten de bizleri zorlayacak seçimlerin olacağı söyleniyor.
Birçok yetenekli geliştiriciden bizlere sunulacak olan bu imal bakalım bizlere nasıl bir içeriği aktaracak, daima birlikte göreceğiz. Bu projenin birebir vakitte duyuru fragmanı yayınlanmış durumda ve aşağıdan bu fragmanı izleyebilir ve oyun hakkında kısa bir dönüş alabilirsiniz.
 
Duyuru fragmanı
 
 

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir